Predmet: Organizacija zdravstvene zaštite u PGŽ za potrebe odvijanja turističke
sezone 2020. godine tijekom pandemije COVID-19
U pružanju zdravstvene
zaštite turista, stranih državljana sudjeluju sljedeći zdravstveni subjekti:
·
turističke ambulante u ispostavama Rab, Mali Lošinj,
Crikvenica, Opatija i Krk,
·
ambulante primarne zdravstvene zaštite Doma zdravlja PGŽ,
·
Zavod za hitnu medicinu PGŽ,
·
sanitetski prijevoz Dom zdravlja PGŽ,
·
Nastavni zavod za javno zdravstvo PGŽ; epidemiološke službe u
sjedištu i ispostavama Opatija, Mali Lošinj i Cres, Krk, Rab, Crikvenica,,
·
Nastavni zavod za javno zdravstvo PGŽ; laboratorij za
testiranje na SARS-CoV-2 Mikrobiološki odjel u sjedištu u Rijeci,
·
Dom zdravlja i NZZJZ sa ispostavama - lokacije za uzimanje
uzoraka i
·
KBC Rijeka-OHBP, primarna obrada i uzimanje uzoraka na
SARS-CoV-2; infektologija liječenje i izolacija pozitivnih pacijenata.
Uloge vlasnika smještajnog objekta i hodogram pružanja zdravstvene skrbi u
uvjetima pandemije COVID-19:
- Prilikom najave i rezervacije turista zamoliti da sa sobom ponese specijalistički nalaz o eventualnom preboljenju
ili nalaze testiranja na SARS-CoV-2.
- Turist koji namjerava priječi
hrvatsku granicu opcionalno ispunjava on line obrazac na web stranici https://entercroatia.mup.hr/
- Ukoliko obrazac nije prethodno ispunjen,
turist ga ispunjava prilikom prelaska granice.
- Prilikom dolaska turista na destinaciju i ispunjavanja
podataka u aplikaciju e-visitor, pružatelj smještaja :
·
postavi upit gostu je li upoznat s aktualnim preporukama HZJZ, a
ako nije, uruči mu pisani materijal na preferiranom dostupnom jeziku,
·
objasni gostu da će mu osigurati kontakt
sa nadležnim zdravstvenim službama u slučaju pojave simptoma (kašalj, povišena
tjelesna temperatura, nedostatak zraka, gubitak osjeta okusa i mirisa) koji
mogu upućivati na COVID-19 tijekom
boravka,
·
Upozori gosta da u slučaju razvoja navedenih simptoma bolesti tijekom
boravka isto prijavi kako bi mu pružio pomoć u pružanju zdravstvene zaštite.
·
Obavijesti gosta o načinu pružanja
zdravstvene zaštite na lokalnom području te ponudi pomoć u komunikaciji s
nadležnom zdravstvenom službom u slučaju potrebe
Obrada u slučaju indikacije za medicinsku obradu turista
ili stranog državljana
·
U radno vrijeme nadležnih dostupnih
turističkih ili ambulanta obiteljskog liječnika, pacijenta se najavljuje
telefonski radi obrade.
·
Medicinska obrada pacijenata u pravilu se
provodi po najavi, u najbližoj turističkoj ambulanti i ambulanti obiteljskog
liječnika .
·
Ako pacijent treba hitnu bolničku obradu
zbog težeg kliničkog stanja pozivom na broj 112 i 113 najavljuje se potreba za
hitnim medicinskim prijevozom i hospitalizacija u nadležnoj bolnici.
·
Sumnja na COVID 19 postavlja se na temelju
telefonskog razgovora s prethodno navedenim zdravstvenim službama.
·
U slučaju sumnje na COVID 19 pacijentu se
osigurava izolacija u objektu boravka do telefonom dogovorene medicinske
obrade.
·
U sklopu ambulantne obrade liječnik može
postaviti indikaciju za RT PCR testiranje na SARS-CoV-2, kojom prilikom se
dogovara i organizira uzimanje uzoraka.
·
Izolacija i smještaj pacijenta koji je u
obradi (testiranje) zbog sumnje na SARS-CoV-2 infekciju, odnosno koji izvan bolnice čeka
rezultat testa u pravilu se provodi u iznajmljenoj smještajnoj jedinici zajedno
s osobama s kojima je do tada boravio.
·
Tijekom boravka osobe u izolaciji domaćin treba:
·
obavijestiti
gosta da ostane u smještajnoj jedinci do liječničkog
pregleda i
dobivanja daljih
uputa,
·
osigurati
gostu zaštitnu masku i papirnate maramice,
·
obavijestiti
gosta o mogućnosti dostave gotovog jela za vrijeme čekanja nalaza
testiranja,
·
obavijestiti
gosta da za vrijeme čekanja
rezultata testiranja sam treba održavati
higijenu prostora,
·
odrediti
osobu koja će komunicirati s gostom, ali bez ulaženja u smještajnu
jedinicu i uz
nošenje zaštitne maske i rukavica te održavanje fizičke udaljenosti,
·
nakon
korištenja, zaštitnu opremu potrebno je odložiti u kantu za otpatke s
poklopcem, u koju
su uložene dvije plastične
vrećice za otpad te nakon toga
oprati i
dezinficirati ruke,
·
informirati kontakte
gosta da i oni ostanu u smještajnoj jedinici do saznanja
rezultata
testiranja,
·
Testiranje u laboratoriju NZZJZ PGŽ može se
izvršiti i po zahtjevu korisnika usluge odnosno
bez medicinskih indikacija uz naplatu, a uzimanje uzoraka u tom slučaju može se
provesti na svim navedenim lokacijama, uz prethodni telefonski dogovor o
terminu.
·
Obavezna mjera izolacije i smještaja bliskih kontakata
pozitivnog slučaja provodi se u iznajmljenoj smještajnoj jedinici do isteka
rezerviranog termina ili prijevremene repatrijacije odnosno povratka u vlastitu
domovinu i nastavak provedbe izolacije. Iznimno, samo u slučaju da prethodno
nije moguće provesti, kontakte od pozitivnog slučaja privremeno treba izolirati
u koordinaciji s nadležnim stožerima civilne zaštite.
·
Laboratorijski dokazani slučaj SARS-CoV-2 obavezno se izolira
sukladno kliničkim indikacijama u bolničke ili druge smještajne kapacitete.
·
U slučaju potrebe za transportom, pacijent s laboratorijski
dokazanom infekcijom SARS-CoV-2 prevozi se sanitatskim prijevozom u
organizaciji nadležne zdravstvene ustanove.
·
U pravilu nadležnu epidemiološku službu
kontaktiraju samo zdravstveni radnici radi daljnje obrade pozitivnih slučajeva,
radi konzultacija (u radno vrijeme) ili u ispostavama radi koordinacije
testiranja.
·
Izolacija, kao mjera zdravstvenog nadzora
temeljem Zakona o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti, obvezujuća je te se
evidentira od strane nadležnih liječnika ili nadležne epidemiološke služe, a
podliježe inspekcijskom i ostalom institucionalnom nadzoru.
Sukladno definiranoj mreži zdravstvenih službi u
PGŽ provodi se „Postupak kod pojave bolesti u gosta u turističkom smještajnom
objektu u vrijeme pandemije COVID-19“ temeljem aktualne verzije koju izdaje
HZJZ i Ministarstvo zdravstva.